Ayurveda a mindennapokban

Az egészség helyreállításához és megőrzéséhez olyan napi rend szükséges, amelyben a pihenés, a munka és a testmozgás ideje ésszerűen eloszlik.

Reggel
    • 5:30 – 6:00 Felkelés.A nap első sugaraival való ébredés azt jelenti, hogy a természettel összhangban élünk. Így energiát és erőt biztosíthatunk egész napra.
    • Mérgező anyagok (toxinok) eltávolítása. Igyon meg egy pohár forró vizet éhgyomorra, amely segíti a belek megtisztítását.
    • Tisztítsa meg a szájüregét. Fogmosásnál ne felejtse el a nyelvét! Teáskanál használatával kaparja le a lepedéket a nyelv aljától a hegyéig. Ez a tisztítás serkenti az Agni-t (emésztő tüzet).
    • Masszírozza meg magát. Ha a kezeivel lassú körkörös mozdulatokkal végzi a lábujjaitól a feje tetejéig, akkor ezzel hozzájárul a teste felébredéséhez. Használjon szezám olajt, ez alkalmas minden szomatotípusra.
    • Zuhanyozzon vagy fürödjön.
    • Jógázzon vagy nyújtson.Indítsa el a vér és az oxigén keringését – ez erőt, energiát ad, és biztosítja a jó közérzetet.
    • Meditáljon. Tervezze meg a szándékát és célját a közelgő napra.
    • 8:00 Reggelizzen valami táplálót.Biztosítsa magának a szellemi és fizikai erejét gabonafélékből készült ételek segítségével.
Napközben
    • Dolgozzon vagy tanuljon
    • 11:30 – 13:00 Ebédidő.A 6 íz szabályát követjük: az ételnek édes, sós, savanyú, fűszeres, keserű és összehúzó ízeket kell tartalmaznia.
    • béd utáni munka vagy a tanulás.
Este
    • Meditáció 20 percig. Lazítás a munkanap végén.
    • Könnyű vacsora 18:30-ig.Minél előbb étkezik, annál jobb az emésztése. Ha későn vacsorázik, fáradtnak érzi magát már a következő nap reggelén.
    • Vacsora utáni séta.
    • 22:00 Lefekvés.Ahogy a nap lement, úgy a testnek is pihenésre és alvásra van szüksége.

Szóljon hozzá